čtvrtek 21. listopadu 2013

Zloděj blesku- Rick Riordan

autor: Rick Riordan
název v originále: The Lightening Thief
název v češtině: Zloděj blesku
série (orig/cz):  Percy Jackson and the Olympians/Percy Jackson
díl v sérii: 1.
nakladatelství: Fragment
vydáno: 2009
počet stran: 399

Anotace
Jmenuji se Percy Jackson…
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje.

Hodnocení
Jelikož jsem měla možnost nejdříve vidět film, následně jsem se teprve dozvěděla, že má knižní předlohu. Protože se mi film zamlouval- zejména to skloubení řecké mytologie se současným světem rozhodla jsem se, že si přečtu knižní předlohy. A až nyní jsem se k nim dostala.


Neubránila jsem se tedy samozřejmě srovnávání s filmovou adaptací. Ta se počátku knihy docela podobala, ovšem byla jak už bývá obvyklé trošku zrychlená. Jak je vám jistě jasné, tak kniha je jednoznačně lepší, ale taková bitva o vlajku se mi asi jako jediná věc líbila víc ve filmové verzi.

Zajímavý je i styl knihy. Nemohla jsem se (a stále se nemůžu rozhodnout) jestli má být psána jako deník, nebo vyprávění pro nějakou konkrétní osobu. No třeba s časem pochopím nebo prostě bude lepší nad tím nehloubat.

Filmová verze mi taky představila Percyho jako poněkud staršího. V knize má však pouhých 12 let. A některé jeho úvahy jsou dost dětinské, některé zase jako by patřily staršímu klukovi. Každopádně v některých ohledech mi byl Percy sympatický, ale někdy jsem myslela, že ho snad zaškrtím.

Co musím autorovi přiznat je nápad spojení řecké mytologie se současností a navíc z ní udělat skutečnost. Ačkoli, kdybych byla z Řecka, tak bych asi byla naštvaná, že považuje za nejpokrokovější Ameriku. :D

Z postav jsem si hodně oblíbila malou Anabet a Grovera. Anabet je tu tak rozkošná malá holčička, která je umíněná jako beran, chová se jako by byla starší, ale přesto je to prostě holčička. A Grover, to je prostě Grover.

Všehovšudy si ode mne první díl Percyho Jacksona vysloužil 65 %. Příjemné, dobře se čtoucí, oddechově- dobrodružné počtení.

zdroj obrázku, anotace: goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.