sobota 12. října 2013

Indigové kouzlo- Richelle Mead

autor: Richelle Mead
název v originále: The Indigo Spell
název v češtině: Indigové kouzlo
série (orig/cz):  Bloodlines/Pokrevní pouta
díl v sérii: 3.
nakladatelství: Domino
vydáno: září 2013
počet stran: 328

Anotace
Mladá alchymistka Sydney chrání královninu sestru Jill před zabijáky a spolu s ostatními přáteli v utajení studuje na elitní škole v Palm Springs.
Není to ale zdaleka vše, čím se její mysl zaobírá: nedokáže v sobě potlačit city k Adrianovi. Ví sice, že je naprosto nepřípustné, aby jakožto člověk chodila s vampýrem, ale copak si může v něčem takovém poručit?
Zároveň Sydney pátrá po zběhlém alchymistovi Marcusi Finchovi, který zřejmě střeží veliké tajemství indigového kouzla. A možná má i informace o tom, že alchymisté Sydney celý život lhali a jen ji využívali...

Hodnocení
Knihy ze série pokrevních pout mají prostě a jednoduše skvělé obálky, ačkoli ty obličeje bych tam klidně mít nemusela, stačily by mi naprosto jen ty názvy a v tomto případě ten modrý svlačec, či co to je.

Richelle se tentokrát vrhla do jiného tématu než jen čistě se točícího kolem vampýrů. Do příběhu se jí celkem dobře povedlo vtáhnout čarodějnice a jejich problémy. Myslím, že to bylo k dobru věci, protože upřímně jen samotní vampýři všude kam se podívám, mne začíná otravovat.

Na druhou stranu mne trošku zklamalo, že se tentokrát kniha točila jen kolem Sydney a Jill, Eddie s Angeline nedostali skoro žádný prostor. Naprosto mi však vyhovovalo, že tu bylo takové nepřeberné množství scén s Adrianem, nad kterým jsem se mohla rozplývat. 

Z Marcuse, jakožto nové postavy, se vyvinula opravdu zajímavá persóna. Jeho sebevědomé úsměvy a poznámky mne nepřestaly bavit. A taky jsem zvědavá jak bude začleněn v dalších dílech.

Za zmínku určitě stojí práce překladatelky "Koláčky a kdeco všechno" Siriously? What the hell? To je prostě spojení jak noha. Řekla bych, že mnohem lepší by bylo použít "Koláčky a všechno možné", když už nic jiného aspoň se to lépe skloňuje. Jen tak pro zajímavost v originále se jedná o výraz "Pies and Stuff".

Konec konců si Indigové kouzlo ode mne vysloužilo 85 %. A zejména za to může Richellin styl psaní, který mi víc než vyhovuje.

zdroj anotace a obrázku: dominoknihy.cz

2 komentáře:

  1. Skvelá kniha, čítala som v origináli 8) Teším sa na 4ku, čo bude určite bomba! 8P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda pravda od čtyřky očekávám hodně. Někde jsem četla, že se můžu těšit na kapitoly i z pohledu Adriana. Takže jsem opravdu zvědavá. :)

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.