pondělí 14. října 2013

Flashdance

Ach ano, Fierush opět neodolala a po delší odmlce se znovu vydala do divadla. Tetntokráte v sobotu 5. října navštívila nový muzikál Flashdance uváděný Městským divadlem Brno. Mimochodem měl premiéru 28.9.2013 a údajně dříve o několik měsíců než se vůbec odehraje Broadwayská premiéra.

Jak si jistě mnozí z vás spojí, tento muzikál vznikl na základě stejnojmenného filmu. Jak filmová předloha, tak muzikál ukazuje život mladičké Alex, která si na život vydělává jako svářečka a zároveň touží po splnění svého snu- navštěvovat taneční akademii. A do toho všeho se přimotá láska.

V porovnání s filmem má muzikálová verze propracovanější děj. Nevěnujeme se tu jen hlavnímu páru, ale jsou tu více vybarveny i osobní příběhy vedlejších postav. Také tu v muzikálové verzi máme baletní a hip-hopové (street dance) taneční scény, které celý muzikál oživují.

Svetlana Janotvá jako Alex
A jak se mi vlastně muzikál líbil?
Jak je již u MDB tradiční muzikál má skvělé kulisy, kostýmy i překlady písní a textu.

Výjimkou nejsou ani výborné výkony herců. Ačkoli tady bych se trošku pozastavila. Nemějte mi to za zlé, ale Ivana Vaňková mi nesedí, nesedlo mi ani její ztvárnění Alex. Neříkám, že by byla špatná herečka nebo zpěvačka. Jen mi prostě na pódiu, nevím vůbec proč, nesedí.
Výkon hlavního mužského hrdiny Nicka  v podání Ondřeje Studénky byl dobrý, ale neustále jsem si nemohla pomoct. Působil na mne jako by potřeboval ještě pár představení odehrát. Ale každopádně má chlapec potenciál a do budoucna se těším na další jeho role.

Jak již tradičně mne pobavil Aleš Slanina, který tu ztvárnil potrhlého Jimmyho tovřícího pár s naivní Glorií v podání Andrey Březinové. A pro mne se stali zajímavější, než ústřední dvojice. Otázkou je jestli za to mohou herci nebo tvůrci muzikálu.

Všem hercům a účinkujícím bych složila poklonu, protože Flashdance je opravdu hodně plný tanečních čísel, představitelka Alex z jeviště téměř za celé tři hodiny vůbec nesleze. A když uvážíte, že po celou dobu tančí a zpívají. No musí to být pořádný zápřah.

A ještě malá perlička pro pány. Jak již plakát k muzikálu napovídá, o slavnou scénu Alex zkropené vodou při tanečním vystoupení v klubu nepřijdete. ;) A dosti často se budete moci pokochat tancujícími slečnami, které to ho na sobě nemají víc, než je nezbytně nutné. :)

Opět tedy Městskému divadlu Brno patří palec nahoru.

zroj obrázků: mdb.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.