neděle 19. května 2013

Banka těl: Mladší- Lissa Price


autor: Lissa Price
název v originále: 
název v češtině: Mladší
série (orig/cz): ..../Banka těl
díl v sérii: 1
nakladatelství: Fortuna Libri
vydáno: 2012
počet stran: 344

Anotace
Dívka stojí před strašlivou volbou. Rodiče jsou mrtví, bratr nemocný, za peníze se stane někým jiným. Komu může věřit? Nikomu...
Během smrtelné nákazy zahyne většina lidstva. Díky zázračnému léku, podávanému zpočátku jen velmi starým a velmi mladým lidem, zůstanou na živu jen starci a děti – a ti najednou stojí proti sobě. Mladým se chce žít a starým se nechce zemřít.
Aby se děti uživily, pronajímají prostřednictvím tajné organizace svá těla bohatým starým lidem, kteří chtějí znovu okusit mladost – a prodloužit si život. Hlavní hrdinka tohoto napínavého románu, Callie, se nechtěně připlete do cesty intrikářskému senátorovi, který chce vydělat jmění na tom, že těla dětem jednoduše ukradne a pronajme je navěky... Callie najednou neví, komu může důvěřovat – a do toho ji zasáhne láska...

Hodnocení
Obálka je taková zvláštní, ale líbí se mi. Dívka napůl normální, napůl umělá a v pozadí změť jakýchsi PC součástek. Tak trochu donutí člověka přemýšlet, o čem bude kniha.

Svět ve kterém žijí jen děti a staříci? A děti bez žijících starších příbuzných jsou v institucích, nebo na ulici?  Zákaz pracovat a vydělávat peníze pro Mladší. Děsivé. Ale taková je realita pro Callie, jejího bratra a Michaela. Když tedy dívka dostane šanci přijít k penězům, za to, že nějakému Staršímu propůjčí své tělo, kvůli nemocnému bratrovi neváhá a jde do toho. Jenže něco se tak docela nepovede a Callie se musím rozhodnout, komu věřit a komu ne. A co teprve když se objeví pohledný sympatický klučina, jenže je všechno takové jak vypadá. Veškerá ta omáčka okolo této linky je docela dobře promyšlená.

Tyto věci, které mi tak trošku fušují do oboru se mi poslední dobou začínají líbit. Víte mne napadly nějaké věci ohledně čipů a dalšího, co se v knize zcela nevysvětluje, nebo vůbec není. Ehe ano trošku moje degenerace. :)

Callie je správně tvrdohlavá, chytrá, vnímavá a svým způsobem i ambiciózní slečna. Čtení příběhu z jejího pohledu mne bavilo. Obzvlášť skvělým tahem a pro dodání autentičnosti byly "skoky", ty výpadky, kdy nebyla sama sebou.

Abych řekla pravdu, docela jsem v určité chvíli čekala, že kdo je to Šéf. No svým způsobem se mi to potvrdilo v úplném závěru. Ale bylo mi to docela líto.

Příběh vlastně končí happy-endem, ačkoli je tam jakýsi zvrat, který nakopává na další díl a také nám dává pocítit, že nic nebude jako dřív a problémy jsou na obzoru.

Tato věc, ke které jsem přistupovala s rezervou. Po všech těch super skvělých recenzích nezklamala. A i mne si získala. Ať už svou čtivostí, lehčími zvraty událostí či zajímavými postavami. Celkově ji hodnotím vysoko a to 90 %.

zdroj obrázku, anotace: fortunalibri.cz

4 komentáře:

  1. Kniha sa mi veľmi páčila 8) Skvelý námet aj spracovanie, teším sa na 2ku, dúfam, že bude u nás vydaná 8) a tá obálka je vzadu hlavne krásna, tá modrá je super v kontraste s tým predkom 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Tiež sa mi to veľmi páčilo a aj obálka.:] Nemôžem sa dočkať dvojky.

    OdpovědětVymazat
  3. Obálka je krásná:)
    Taková odlišná, řekla bych. Knížku jsem teda nečetla ale ráda bych:)
    Mimochodem skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
  4. E_V_E, Neliss: Ano kniha má netradiční námět. Taky se těším na dvojku. Co těším, jsem hodně zvědavá, jak se bude příběh dál vyvíjet.

    AliceTheReader: Děkuji za pochvalu, potěší. :)

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.