úterý 26. března 2013

Zelená jako smaragd- Kerstin Gier


autor: Kerstin Gier
název v originále: Smaragdgrün
název v češtině: Zelená jako smaragd
série (orig/cz): Edelstein/ Drahokamy
díl v sérii: 3.
nakladatelství: CooBoo
vydáno: únor 2013
počet stran: 418

Anotace
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Hodnocení
Obálky této série jsem si i přes to, jak se mi na začátku nelíbily zamilovala. Nejvíc se mi líbí ty dvě postavy v dobovém a celkové ladění do barvy, jež je uvedena v názvu.

Anotace slibuje nějaké to romantické drama s větší trochou dobrodružství, spoustu zmatku a neustálou snahu zjistit, co se děje. A hlavně s cestováním v čase. A všechno tohle jsem od knihy dostala. Gwen zmatenou city a děním okolo, snahu zjistit co se stane po "uzavření kruhu" a Gideona protivného i milého a no dokonalého jak jsme byli zvyklí.

Nejvíc se tu však projevil Xemerius. Pokud jste ho nemilovali doteď, tak nyní jste se při čtení do něj úplně pobláznili. Má skvělé hlášky, které odlehčí situaci nebo prostě jen pobaví. Taky bych si nechala líbit takového "domácího mazlíčka".

Čtení knihy mě neskutečeně bavilo, nejen díky autorčině stylu, který mi dokonale sedl, ale i právě díky Xemeriovi a dalším postavám, které mi v příběhu přirostly k srdci. Kniha se zkrátka čte skvěle a jedním dechem a to i přes to, že jsou občas některá místa méně zajímavá, nebo byste hlavní postavy nejraději zaškrtili. Ale to je dělá aspoň trošku realističtějšími.

Jinak se musím sklonit před autorkou, jakou má fantazii a vymyslela dokonalé propletení časů a vše to ještě nakonec dokázala tak krásně postupně rozplétat, že na konci to vše dávalo dokonalý smysl.

A konečný verdikt? Často se mi nestává, aby se mi zakončení série líbilo či mě dokonce nadchlo. A právě v tom jsou Drahokamy pro mne výjimečné, poslední díl je prostě vydařený. A pro mě je    ekvivalentem k dokonalému zakončení série.

Závěr barevné kamenné série si vysloužil 99 % (Téměř nic bych tu nevytkla, tedy kromě těch několika překlepů, na něž jsem při čtení narazila.)

zdroj obrázku a anotace: cooboo.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.