pondělí 18. března 2013

Představ se!- Město, ve kterém žiji.


Představ se! je trošku netradiční meme z hlavy Erný.

Týdenní meme, kdy vám každý týden o sobě prozradím něco na téma, které Erný zveřejní u sebe na blogu.

Dnešní téma: Město, ve kterém žiji.

Ach ano opět s obrovským zpožděním přináším článek do tohoto meme. Ale tak snad nevadí. Každý týden si na své přijdete.

Jsem holka z dědiny a to doslova. Celý celičký svůj život žiji na vesnici. Ve městě jsem nikdy nežila. Ačkoli v naší vesničce máme školu- pětiletku, do školy jsem (když nepočítám mateřskou) chodila do osad, jež už jsou klasifikovány jako města.

Dědinka, v níž žiji se nachází cca 38 km od Brna. Ano jsem z jižní Moravy, mysleli jste si to podle výrazů jež občas užívám správně. Máme přibližně kolem 830 obyvatel, tedy alespoň podle posledního Zpravodaje. 
Ačkoli jsme docela malí máme muzeum (neolitického lidu) a informační centrum, školu (5 tříd),  školku, knihovnu, několik obchodů, několik hospod, víceúčelové hřiště (volejbal, basket, fotbal, nohejbal, plocha pro inline sporty), Sokolovna, tenisový kurt, fotbalové hřiště. Poštu a obecní úřad beru za samozřejmost. Jak tedy můžete vidět v naší dědince se můžete dokonale vyžít.
A jsem tu docela spokojená. Miluji vesnický život, všichni okolo (tedy starousedlíci) jsou tety nebo strejdové. Téměř každá rodina má psa. A prostě je to celé takové pohodovější než ve městě. Ačkoli město mám taky ráda. :D

Svým způsobem bych za své město mohla považovat rodiště Alfonse Muchy a Vladimíra Menšíka, kde jsem 8 let pravidelně trávívala všední dny. Jinými slovy jsem tam chodívala na gympl. A nacházela jsem se tam tedy více než doma.

V současné době je město, jež je přes týden poctěno mojí přítomností Brno. To myslím vám nemusím moc přibližovat. Pro mě je to město pro život rozhodně přívětivější než Praha, ačkoli tu nemáme tolik památek. Myslím, že Brno je více studentské město. Během dne tu potkáte spoustu mládeže jdoucí ze školy, do školy, někteří i za školu. :D

Příště se těšte na téma Kdybych byla...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.