čtvrtek 6. září 2012

Dokonalý pár- Ally Condie


autor: Ally Condie
v originále: Matched
název v češtině: Dokonalý pár
série (orig/cz): Matched/Matched
díl v sérii: 1.
nakladatelství: Knižní klub
vydáno: červen 2012
počet stran: 328

Anotace
V dokonalém světě o všem rozhodují Správci – vyberou vám ideálního partnera, práci i den, kdy zemřete.
Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy Společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý… dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného. Cassie musí najednou řešit obrovské dilema – volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po níž se dosud nikdo nevydal. Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný.

Hodnocení
Na začátek již tradičně vyjádření se k obálce. Ta je prostě nádherná. A jak krásně vystihuje děj dívka uzavřena v kouli. Musím tvůrce téhle obálky vážně pochválit. Dokonce mi k tomu sedí i fonty, kterými jsou napsány titulek a autor.


Dějová linka je poměrně jednoduchá, popisující život obyčejné dospívající, zákony dodržující dívky. Začínáme tak trochu vhozením- hned přípravy a večírek ku přidělení "dokonalého" partnera pro Cassie. Tedy velkou událost na prahu dospělosti. Postupně se seznamujeme s Dokonalým světem a systémem jak to tu všechno funguje.

Jenže co by to bylo za knihu, kdyby všechno klapalo podle plánů. A tak téměř hned po začátku nastávají problémy. Správci Dokonalého světa udělali chybu, nebo to byl snad záměr? S tím se Cassie a její přátelé musí vypořádat. Dívka však záhy zjišťuje, že svět, jež jí je známý a žije v něm celý život není ani zdaleka tak dokonalý.
Všechno se děje tak rychle. Než mi bylo sdmnáct, zdálo se mi, jako bych postupovala krok za krokem a měla čas prohlédnou si každý kamínek na pěšině, všimnout si každého lístečku. Příjemně jsem se nudila a zároveň jsem dychtivě očekávala budoucnost. Teď mám pocit, jako bych po té pešině běžela na plný plyn a celá zadýchaná. Podepsání manželské smlouvy jako by už bylo za dveřmi. Zpomalí se ještě někdy to tempo?

Kromě vyprávění příběhu ich-formou, hlavní hrdinkou Cassie, se tu dočkáme i dívčiných myšlenek, pocitů a úvah.

Docela příjemně mne překvapil vývoj některých postav. Díky tomu to nebylo jednotvárné romantické dystopické drama s milostným trojúhelníkem.

Jazykovou stránkou mi kniha docela sedla. Velmi dobře a čtivě napsáno, že se lehce člověk začte. A pak už se nemůže téměř vůbec odtrhnout. Přesto všechno jsem cosi postrádala.

Sumasumárum tedy konečných 78 % a tedy lepší 4 hvězdičky.

zdroj anotace a obrázku: bux.cz
proloženo citací s k nihy.

2 komentáře:

  1. Jéé, super! :) Matched už mám v knihovničce a díky tvému vysokému hodnocení se nebojím, že by mě zklamala (docela ti v tomhle věřím :P) a těším se, jak se k ní dostanu^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mi v tomhle věříš jo? To je od tebe hezké. Tak snad tě nezklamu. :)

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.