pátek 3. srpna 2012

Rudá jako rubín- Kerstin Gier


autor: Kerstin Gier
název v originále: Rubinrot
název v češtině: Rudá jako rubín
série(orig/cz): Edelstein/Drahokamy
díl v sérii:  1.
nakladatelství: Cooboo
vydáno: 2012
počet stran čj: 336

Anotace
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?

Hodnocení
Obálka je poněkud zvláštní. Než jsem knihu přečetla říkala jsem si, že je to celkem děs. No taková obálka pro malé děti. V porovnání s anglickým paperbackem nebo francouzskou obálkou. Ale po přečtení se mi začala líbit. Přijde mi, že k tomu tak nějak celkem dobře sedí. Takže díky nakladatelství Cooboo, že ponechalo originální obálku.

Po přečtení anotace jsem čekala zcela jiný příběh, než který mi stránky knihy odkryly. A abych přiznala jsem  za to i ráda. Ono totiž podle anotace jsem očekávala spíš milostný příběh, v jehož pozadí se odehrává ono rodinné tajemství. Skutečnost je však docela jiná. A tu romanci jsem v knize viděla jen nepatrně, prostě je teprve v počátcích.


Gwendolynina rodina je zvláštní, někteří z jejích členů mají zvláštní vlastnost. Umí skákat časem a na tuhle vlastnost se musí daná osoba pořádně připravit. Jenže co se stane, když připravujete špatnou osobu? Toto je nám odhaleno, hned na prvních stránkách knihy.

Gwendolynin příběh se netočí jen kolem rodinného tajemství, ale jsou tu i nějaké ty scény odehrávající se ve škole, protože bez školy a učení by to nešlo. A to je dobře, aspoň jsem tu neměla potřebu přemýšlet nad tím, jak se jí její mimoškolní aktivity sakra povedlo skloubit se školní docházkou. I když, zase tak poctivou školní docházku také nemá.  A když potkává Gideona (doufám, že jsem to jméno nějak nezmutovala) její první dojem z něj není nijak valný. Ale postupem času,... Vlastně mi přijde, že si Gwen zas tak moc nerozumí se svými pocity.

Z knihy vyloženě sálá, že se jedná o první rozjezdový díl. Celkově se tu nic moc neděje, ale přitom se toho semlelo celkem dost. Dozvíme se tajemství, jak se s jeho odhalením vypořádá, jak si urovnává své pocity a bác, konec pohádky. A my jsme zvědaví na pokračování. (Mimochodem Modrá jako safír vychází 13. srpna 2012, tuším.) Děj je plynulý, bez jakýchkoliv zádrhelů a krásně se čte, že se nemůžete odtrhnout.

Uděluji tedy zasloužených 85 %.

zdroj obálky a anotace: cooboo.cz


4 komentáře:

  1. Hm, vypadá to zajímavě a nejsi jediná, kdo Rudou chválí. Sakra, musím si ji už konečně sehnat!^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Kdyby ji teď neměla půjčenou sestřenka, řekla bych ti: "Přijeď a půjčím." :D

      Vymazat
    2. Kdy že ji sestřenka vrátí? :DD

      Vymazat
    3. Řekla bych, že až ji dočte. Si ode mne půjčovala víc knížek, jelikož je teď trošku imobilní.

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.