čtvrtek 9. srpna 2012

Jmenuju se Nikki- Meg Cabot

autor: Meg Cabot
název v originále: Being Nikki
název v češtině: Jmenuju se Nikki
série (orig/cz): Airhead/ Supermodelka
díl v sérii: 2.
nakladatelství: Knižní klub
vydáno: 2011
počet stran: 256

Anotace
NEMŮŽE ZA TO, ŽE JE KRÁSNÁ, ALE NEVZDÁVÁ SE!
 Newyorskou středoškolačku Em Wattsovou potkala tragédie s nečekanými následky: po probuzení z kómatu se ocitla „v kůži supermodelky“, jak zní titul prvního svazku jejích příhod. Zásluhou špičkových neurochirurgů se její mozek ocitl v těle prominentní modelky Nikki Howardové, po níž Em automaticky získává nejen práci v topmodelingu, astronomické příjmy i nóbl apartmá, ale hlavně nové přátele ze světa showbyznysu a starosti, které po sobě zanechala její předchůdkyně v tomto těle. 
Dívka snažící se vyrovnat se se ztrátou svého starého já i s odloučením od spolužáka Christophera, do něhož je beznadějně zamilovaná, se však na Nikkiných jehlových podpatcích stále více zaplétá do pavučiny lží, kterou kolem ní spřádá její zaměstnavatel, mamutí společnost Stark. Zlověstná korporace má prsty všude – vládne nejen americkému obchodu, ale i módnímu, hudebnímu a počítačovému průmyslu – a svou hvězdu sleduje za pomoci špionážních štěnic. Energická Em v těle Nikki je však odhodlána se nedat navzdory šatům od Dolce & Gabbany a díky ironickému nadhledu hrdinek věhlasné americké autorky dívčích románů baví čtenářky po celém světě.

Hodnocení
Jsem ráda, že obálky u téhle sérii zůstávají stejné jako u originálu. Jelikož se mi jeví jako opravdu vydařené a  to nejen tematicky. 


Kniha začíná víceméně tam, kde jsme v předchozím díle skončili. Nikki je v plném pracovním vytížení a snaží se s rolí supermodelky sžít, a také chodí do školy. Má se co otáčet, aby stihla práci, školu a k tomu ještě se snaží zapůsobit na svou lásku Christophera, který však nedává nijak najevo, že by její přítomnost zaznamenal. Do toho se objevuje Nikkiin brácha, který nemá zrovna nejlepší zprávy. A Em se s tím vším musí vypořádat.

Převážnou většinu knížky jsem si říkala, jestli se bude něco dít, nebo se stále bude jen "omáčkovat" okolo příběhu. Podle anotace jsem očekávala na víc děje, kdy se staví Em alias Nikki proti Starku. Neříkám, že bylo úplně od věci, když se autorka zabývala popis všeho, co musela Em v kůži supermodelky zvládnout. Možná i to bude důvodem, proč jsem se dlouhou dobu nemohla dokopat k tomu, abych knížku dočetla.

Trochu zajímavější děj začíná nastávat, až po objevení Stevena a objevení Christopherova 14 letého bratrance, který to fakt umí s počítači.

Celkově na mě příběh působí jako by byl na začátku. Spíše jako úvodní díl série než prostřední díl. Ale rozhodně koncem navnadí na pokračování.

Velké množství nespisovného jazyka, má navodit atmosféru teenagerů. Ale tak nějak mi docela nezapadá do sebe s modelingem na úrovni. Ale to je jen můj názor.

Psána je opět obvyklým Megiiným stylem, velmi čtivě a přímočaře. Žádné příliš květnaté věci. Prostě jen, aby se dobře a rychle kniha četla.

Jsem z knihy lehce zklamaná, rozhodně nepatří k nejlepší dílům Cabotové, ale číst se rozhodně dá.
Dávám tedy 50 %. A těším se na závěreční díl série nesoucí název Na útěku, který vychází 21. sprna 2012, snad si napraví reputaci.

zdroj obrázku a anotace: bux.cz

2 komentáře:

  1. Mně se zase celá Airhead strašně líbí...^^ Ani nevím proč, chyby to rozhodně má, ale příběh Em/Nikki jsem si naprosto zamilovala. :)
    Jen tahle obálka mě, nevím proč, trochu rozčiluje - jinak jsem taky vděčná za originální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že přímo příběh je špatný. Jen jsem čekala prostě něco jiného tak mě to zklamalo. :D

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.